KSZTAŁCENIE ZDALNE – ZASADY NAUCZANIA I OCENIANIE
W ZESPOLE SZKÓŁ W BYSTRZEJOWICACH PIERWSZYCH IM. HELENY BABISZ
(uzupełnienie do Statutu Szkoły)
1. Od dnia 25 marca 2020 roku na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dotyczącego zdalnego kształcenia, realizowania podstawy programowej oraz obowiązujących ramowych planów nauczania.
2. Organizacja pracy uczniów i nauczycieli przebiega zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć zamieszczonym w dzienniku elektronicznym.
3. Każdy uczeń oraz rodzic/opiekun otrzymuje od nauczycieli zgodnie z planem lekcji w danym dniu temat z omówieniem, polecenia i zadania do wykonania a także formę zaliczenia z określonym terminem.
4. Aktywność ucznia i komunikację z nauczycielem na danej lekcji zdalnej odnotowuje się jako obecność ucznia. Jeżeli uczeń przez 2 jednostki zdalne z danego przedmiotu jest nieaktywny i nie odpowiada na zadania , nauczyciel przedmiotu zawiadamia wychowawcę klasy, który telefonicznie wzywa rodzica do kontroli pracy dziecka. Jeżeli rodzic nie odbiera telefonu wtedy wychowawca przekazuje informację do pedagoga i dyrektora szkoły, który uruchamia postępowanie zgodnie z procedurą braku komunikacji z nauczycielem w zdalnym nauczaniu. ( załącznik nr 1)
5. Zasady komunikacji z uczniami określi każdy nauczyciel i przekaże uczniom i rodzicom. ( załącznik nr 2)
6. Nauczyciele prowadzą zajęcia z użyciem platform edukacyjnych, dziennika elektronicznego, poczty elektronicznej, komunikatorów oraz innych dostępnych form elektronicznych.
7. W pracy z uczniami nauczyciele uwzględniają potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym, uczęszczających na zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne, korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne oraz dydaktyczno-wyrównawcze.
8. Nauczyciele prowadząc zajęcia z uczniami łączą przemiennie kształcenie z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.
9. Z przedmiotów takich, jak: muzyka, plastyka, technika oraz zajęcia wychowania fizycznego oceniany jest wysiłek i zaangażowanie ucznia na miarę jego możliwości.
10. Nauczyciele dokumentują swoją pracę systematycznie prowadząc dziennik elektroniczny lub dziennik w formie papierowej, jeśli wcześniej taki był stosowany.
11. Ocenianie ucznia obejmuje:
a) aktywność i zaangażowanie;
b) systematyczność wykonywania zadań, poleceń, innych prac;
c) prezentacje multimedialne;
d) różne formy wypowiedzi pisemnej;
e) karty pracy;
f) wykonywanie zadań na platformach edukacyjnych lub stronach internetowych wskazanych przez nauczycieli;
g) zadania wykonywane w formie projektu;
h) sprawdziany, kartkówki wykonywane na platformach edukacyjnych lub w inny sposób czy formie wskazanej przez nauczyciela.
i) wytwory prac dzieci i uczniów
12. Egzamin klasyfikacyjny, poprawkowy, semestralny lub sprawdzający wiadomości
i umiejętności ucznia odbywa się na platformie edukacyjnej wskazanej przez nauczyciela. Natomiast forma ustna egzaminu odbywa się poprzez rodzaj ,,wideokonferencji”, w której uczestniczą członkowie odpowiedniej komisji oraz uczeń.
Podanie o dopuszczenie ucznia do odpowiedniego egzaminu uczeń składa elektronicznie na adres szkoły: zs.bystrzejowice@wp.pl
Pozostałe kwestie, warunki i tryb ustalania oceny reguluje Statut Szkoły dostępny na stronie internetowej szkoły.
13. Roczną ocenę z zachowania wystawia wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli oraz innych uczniów danej klasy, biorąc pod uwagę ocenę semestralną
z zachowania oraz zaangażowanie i pracę ucznia w czasie kształcenia na odległość.
14. Nauczyciel ustala ocenę roczną z danego przedmiotu, biorąc pod uwagę ocenę semestralną, dotychczasowe oceny uzyskane przed 12 marca 2020 r., oceny uzyskane
w czasie kształcenia na odległość oraz wkład pracy i zaangażowanie ucznia.
15. Rodzice konsultują się z nauczycielami poprzez dziennik elektroniczny, w terminach ustalonych konsultacji lub w innej formie elektronicznej wskazanej przez nauczyciela przekazanej do wiadomości dla uczniów i rodziców. ( załącznik nr 3)
16. Rodzice, uczniowie oraz nauczyciele mogą korzystać z pomocy pedagoga lub psychologa szkolnego w sposób określony przez dyrektora szkoły (informacja będzie dostępna na stronie szkoły i wysłana przez dziennik elektroniczny).
Ocenianie wiedzy i umiejętności w trakcie trwania zdalnego nauczania może ulegać modyfikacji w związku z pojawiającymi się nowymi okolicznościami lub w związku
z zachodzącymi zmianami w prawie oświatowym.
Pozostałe kwestie reguluje Statut Zespołu Szkół w Bystrzejowicach Pierwszych im. Heleny Babisz : Szkoły Podstawowej w Bystrzejowicach Pierwszych oraz Przedszkola w Bystrzejowicach Pierwszych.
Bystrzejowice Pierwsze , 25.03.2020r.
Aktualności
Zajęcia korekcyjne dla uczniów
Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej Od września 2023 roku odbywa się kolejna edycja zajęć w ramach projektu ...
Biegi rodzinne 2023
Informujemy i zapraszamy w imieniu Burmistrza Piask p. Michała Cholewy oraz Kół Gospodyń Wiejskich Gminy Piaski na Biegi rodzinne, które ...